вторник, 20 май 2008 г.

Столична община - моделът остава

Няма да коментирам стила на столичния кмет. На мен ми е неприятен, но моите естетически възприятия neque nocet, neque prodest, както са казвали едни отдавнашни обитатели на Софийското поле.
Не съм коментирал стила и на предишния кмет, макар съвсем да не съм сред феновете на кривите лигави усмивки.

Доста различна е фасадата на двамата, опаковката на продукта е успешно сменена. Именно опаковката.

Все по-често си мисля, че продуктът е същият. Спомням си кмета Софиянски, с въпросната усмивка, да обяснява: "Нека кметът е в затвора, а столичани да са в халите"... и виждам кмета Борисов да предлага същото нагло оправдание за отдаването на Ариана без конкурс.

От кметството се оправдаха, че никоя друга компания не е проявила интерес да инвестира 3 млн. лв. за реконструкцията на езерото. Общината изобщо не е обявявала конкурс за проекта, стигнала до това заключение след неформални разговори с потенциални инвеститори.

Няма да се задълбавам в казуса с езерото, то е само пример за приемственост в администрацията... Както и случаят с надписването на боклука.

Има и положителни примери за приемственост. И този кмет обещава подземни паркинги в центъра. Друго си е да ти обещаят... по-спокойно се диша някак си. За съжаление, и тандемът Борисов/Диков, както и предишната опаковка Софиянски/Янев няма никаква стратегическа идея за развитие на града.

(Старата опаковка. Стратегията е на заден план)

Паркингите в центъра засега са само обещание. Но дори и да станат практика, те са само средство за постигане на прилична жизнена среда. Сами по себе си паркингите не решават проблема - и днес има паркинг на метростанция "Сердика", има и под НДК. И в двата има свободни места, нали?

Паркингите са само стъпка по пътя на неизбежното ограничаване на автомобилното движение в централната част, което изисква цялостна стратегия с хоризонт 20 и повече години. Но след една година Бай Бойко няма да е на "Московска". За една година няма нужда от стратегия. Тя не помага за изборите догодина.

Достатъчно е да вдигнеш възнаграждението на концесионерите. Те помагат.


Няма коментари: