Всичко започва през зимата на '44/'45 година, когато (пра)бабата на мой приятел надянала дантелените ръкавички, взела една лопата и взела да пълни кофа с въглища за отопление на полуразрушеното си жилище.
Минал "кварталният" милиционер (бивш "квартален" лумпен-алкохолик) и ехидно казал:
Толкова много приказки, за да кажа нещо много просто - искрено се радвам, че рошавото момче от Пазарджик спечели Music Idol.
(снимката е от официалния сайт musicidol.btv.bg)
Дори пуснах sms в Reality шоу, не съм вярвал, че ще ми се случи. Тома може би не беше по-добрият финалист (a propos, нивото на последните 5-6 участници беше много високо), и може да се окаже голямо л...но. Не ни е дадено да знаем това предварително, преди някой да стане "известен" ... дадено ни е да се надяваме Томата да запази рошавата си усмивка.
Но... победата на Тома (и успеха на цялото шоу) беше важен знак за съществени изводи:
1. Не е вярно, че в България чалгата е сигурен победител във всяко състезание. Просто обикновено конкурентите са скапани рокаджии без талант и без чувство.
2. Не е вярно, че "младите" не познават добрата стара рок музика.
3. Не е вярно, че "младите" не различават красиво от грозно. Стабилният рок има корени дълбоко в класиката и се харесва на непредубедения слушател.
4. Очевидно "професионализмът" на лицето Станислав Трифонов не помага, а пречи за успеха на една шоу-програма. Сравнението с предния Music Idol (продуциран от гологлавото момче от Учиндол) е красноречиво.
5. И най-накрая, да затворим кръга. Пианистът може и кюмюр да носи, но кюмюрджия на пиано не свири.
Рокаджията може да пее перфектно чалга. Чалгаджия от рок не разбира.
Честито на Тома, бъдещето ще покаже дали си струва поздравленията.
Ето и едно от най-добрите му изпълнения:
Минал "кварталният" милиционер (бивш "квартален" лумпен-алкохолик) и ехидно казал:
"Можело и кюмюр да носиш"."Да" - отговорила (пра)бабата - "мога... а ти на пиано не можеш да свириш".
Толкова много приказки, за да кажа нещо много просто - искрено се радвам, че рошавото момче от Пазарджик спечели Music Idol.
(снимката е от официалния сайт musicidol.btv.bg)
Дори пуснах sms в Reality шоу, не съм вярвал, че ще ми се случи. Тома може би не беше по-добрият финалист (a propos, нивото на последните 5-6 участници беше много високо), и може да се окаже голямо л...но. Не ни е дадено да знаем това предварително, преди някой да стане "известен" ... дадено ни е да се надяваме Томата да запази рошавата си усмивка.
Но... победата на Тома (и успеха на цялото шоу) беше важен знак за съществени изводи:
1. Не е вярно, че в България чалгата е сигурен победител във всяко състезание. Просто обикновено конкурентите са скапани рокаджии без талант и без чувство.
2. Не е вярно, че "младите" не познават добрата стара рок музика.
3. Не е вярно, че "младите" не различават красиво от грозно. Стабилният рок има корени дълбоко в класиката и се харесва на непредубедения слушател.
4. Очевидно "професионализмът" на лицето Станислав Трифонов не помага, а пречи за успеха на една шоу-програма. Сравнението с предния Music Idol (продуциран от гологлавото момче от Учиндол) е красноречиво.
5. И най-накрая, да затворим кръга. Пианистът може и кюмюр да носи, но кюмюрджия на пиано не свири.
Рокаджията може да пее перфектно чалга. Чалгаджия от рок не разбира.
Честито на Тома, бъдещето ще покаже дали си струва поздравленията.
Ето и едно от най-добрите му изпълнения:
19 коментара:
Много добре казано.
Наистина разликата между миналогодишния идол и сегашния е огромна.
Нивото на кандидатите май също беше по-добро.
И найвече истинската музика победи.
Даже да не беше Томата спечелил, останалите финалисти също явно виждаха силните си страни в рока и джаза, така че крайният резултат щеше да е същият - успех за добрата музика и истинския талант.
Сериозно ли вярвате, че от тия смс-и зависи нещо ?!
Да, сериозно вярвам, по две причини:
Първо, правил съм договори за подобни игри и познавам системата, по която се отчитат sms-съобщенията и тя е много стриктна по финансови причини.
Второ, познавам договорите на титулярите на подобни формати, т.е. договорите, с които съответната западна компания дава лиценз за провеждане на формата в БГ. Доста внимателно са защитени от измама, а санкциите са невъобразими.
Аз също гледах с интерес и огромно удоволствие този Мюзик айдъл и съм приятно изненадан, че в Reality формат може да се получи нещо стойностно. Кандидатите бяха много талантливи и свежи и наистина ми достави удоволствие. Тома наистина е много силен, но аз да си призная, срам не срам също гласувах, но тъй като не съм уверен в музикалните си дарби, реших да подходя принципно - за Нора... :)
Не знам, не съм съгласен. Гледах айдъла като си бях за две седмици удома и Томата ми направи впечатление на чалга-тип-пич в хеви-рок обвивка без истински глас, да не говорим за рок, ама наистина рок, чувство.
Това че носи фанелки на Уайтснейк и Меноуор, не значи много.
"Селски Битълс" казва баща ми в такива случаи.
Демокрация е, всеки си има право на мнение... :)
Иво,
аз не съм в някакъв възторг от Томата - гледам да подхождам предпазливо:)
Момчето обаче:
а) израстна страхотно като способности в хода на шоуто (а тръгва от много по-ниско от другите, те са си професионални музиканти...)и накрая вече си имаше глас та глас
б) на няколко пъти се показа като голям пич с много усет за шоу, с перфектно общуване с публиката, в т.ч. и уместна промяна на образа
в) има много симпатичен "бекграунд" - математическа гимназия и молекулярна биология (браво бе Templar... да не подкрепиш коуегата...)- идеално за металяга от Пазарджик:)
По-важното (и повод за моя постинг) е това, че "металягата" не предизвика отрицателни реакции, а напротив - много силно повлия на цялото шоу в посока твърда музика. Сигурен съм, че ако Слави Трифонов беше в журито и/или продуцент, щеше да му отреже главата.
А за "рок чувството" ... не знам. Според мен хората, които наистина обичат рока във време, в което чалгата дъни отвсякъде сред връзстниците им, имат достатъчно:)
Айде айде, миналогодишния айдъл беше къде къде по-хубав. Как пък тази година не изпяха една народна песен. Само едно и също слушахме през цялото време.
Невена е къде къде по-красива от всички участнички в МИ2, Теодор много по-добре пее и изглежда по представително. Просто тази година хората знаеха какво да очакват и им беше интересно.
МИ1 определено ще остане като по-добрия от двата.
Не се оправдавай, Кънев! Гледал си по хобитска линия заради съплеменниците си водещи :)
Майтапът настрана. Не съм гледал и минута от предишния МИ, а от този съм гледал съвсем малко. на базата на постните си впечатления бих казал, че Тома особен глас нямаше, но имаше иначе леко насилен чар в превъплъщенията на играещия твърдо себе си, но и перфектен слух (нито веднъж нямаше фалш!), докато Нора има глас, но на моменти й куцаше именно слухът.
Между другото, на финала май се опитаха да резнат младежа с избора на песни.
Както и да е - иначе като зрелище беше поредният смазващ кич, гарниран обилно с манджа с грозде*.
В този ред, г-н Станков печели пчеличка за "селския Битълс"!
Доста нефелно е да изпееш балада на Пърпъл, след което да изврещиш патетично Хеви Метъл Невър Дайз...
Пърпъл не са метъли, бе, хора!!!
Няма смисъл, няма оправдание. Дори и за собственото ми любопитство да гледам снощи, за да знам за какво ще си говорят хора днес.
-
* няма въобще да споменавам досадния хумор на хобитите, вкл. изобилието от шеги, основаващи се предимно на дискриминационни "закачки", свойското "аверско" отношение към по-възрастния Вили Казасян, престорената либоф и солидарност между участниците и т.н., и т.н.
Мъка.
Бо-оже, не предполагах, че гледаш такива бозави глупости. И Templar също. Сигурно аз нещо не съм наред. Такова нещо като тези посредствени шоута и пет минути не мога да изтърпя.
"Рокаджията може да пее перфектно чалга. Чалгаджия от рок не разбира."
Пък иначе блога ти дава вид като да си интелЕгентен човек.
Първо - Тома май наистина много си повярва ... Ще му гледаме сеира съвсем скоро.
Второ - Тея двата Иван и Андрей са не по-малко простаци и вредни тъпаци от бат ви Славчо Трифски. Че единия бил учиндолски чалгаджия , а тия двамата пошъл екс-"Порно" софийски кич и простотия ... голяма разлика няма.
Трето - Айде да кажем и една добра дума - като телевизия се получи добре.
За кюмюра и пианото... и милиционера е любимата ми случка, разказана от Георги Данаилов в, ако не се лъжа, "Доколкото си спомням". Чудна е, толкова образна и все така актуална и днес. За съжаление милицонерите като събирателен образ имат своите наследници,но пък за моя радост все още има такива, които пазим дантелените ръкавици на баби и прабаби, както и всичко произтичащо от наличието им.
Поздрави
До Тупар Ников:
Deep Purple безспорно са "ти баща, ти майка" на стила, наречен по-късно heavy metal. Няма да се разпростирам, но всичко характерно за "метъла" го има в Пърпъл, освен "режеща" китара, която се появява в типичния си вид първо в Communication breakdown на Цепелин І (а иначе произлиза още от едни цветнокожи, при които се е учил Хендрикс).
Тъй че няма нищичко лошо да пееш Пърпъл и да се обявяваш за метъл.
За двамата водещи/продуценти/софийски дупЕта аз не съм коментирал в постинга. Иначе мнението ми за тях е, че очевидно знаят как да изкарват пари, умни са, но са ми прекалени малко, изсилват се (но може би само така става работата... не знам).
Gantree,
В интерес на истината Music Idol след средата (преди това е само гавра с нещастни хорица) е формат, който не отговаря на представата ни за реалити-шоу. Голяма част от участниците и песните си струват. Така беше и миналата година, когато лайното Слави поряза най-смислената участничка...
Разговорът отива в безсмислена насока, но съм длъжен да отбележа за статистиката и в чест на "АБВ на рокмузиката" (изд. Народна младеж, 1987), че майката на Кольо, не е Кольо.
В този ред е безвкусица (ерго кичле) да пееш Пърпъл и да викаш драматично Хеви Метъл (невър дайз / копелета / уотевър), когато очевидно си почитател на хард рок (такива са и Уайтснейк, апропо).
Пърпъл и Цепелин може да са предвестници на метъла и много негови елементи да са основоположени от тях, но това не ги прави метъли, а все същите класици хардрокаджии (Цепелин и други работи, ама нейсе), а който има претенции да е голям и убеден метъл трябва да знае тези стилови нюанси. Иначе не знае какво е, освен че е нещо по-така, което е класиченската диагноза по тези ширини.
Иначе и на Елвис трябва да се завършва с Хеви Метъл, щото (примерно) без Елвис нямаше да има Битълс, без които нямаше да има Стоунс, без които нямаше да има...
Или да се върнем на ирландския емигрант Пади О'Лиъри, които слизайки от кораба на Новия континент чул стария нигга Бенджамин как дрънка на укулелето и си казал - колко яко, я да променя една октава на Whiskey in the Jar и - хоп, те ти Металика.
Моля, все пак!
Иначе спор няма, че Тома заслужаваше да победи. Просто слуховете за всичко останало са силно преувеличени.
не мога да повярвам, че възрастни, здрави и сравнително интелигентни хора беседват над подобна подигравка.
пробвайте при следните условия, може би след 1241231 години развитие на телевизията и този тип предавания:
1. когато спрат да ползват помпозни изразчета като "кандидатите са наистина много талантливи" отнесени към банда нескопосани деца, на половината от които им липсва каквато и да е музикална грамотност и креативно мислене;
2. когато започнат да дават избор на хората какво да изпълняват, започнат да оценяван не само това "как пеят" и назначат адекватно жури, което да дава адекватни и обективни оценки, вместо незаслужени хвалби и лъскания.(длъжен съм да вметна, че раздаването на популярни песнички като форма на "тест" за "талантите" не е нищо повече от маркетингов булшит(като цялото предаване), за да го гледа някой все пак. я си представете как махат чалгата от, ъгх.. "изпитанията" им. все едно да си разстрелят половината аудитория);
3. когато оставят решенията за това кой да си ходи на друга, компетентна инстанция. публиката не е такава, съжалявам че развалям кефа на малкото, които всъщност са се набутали за предаването.
истината е, че хората нямат ни най-малка представа кой колко добре пее или пък кой колко е "талантлив". ще кажете "ами нали за това има жури?!?1". да ве.. ако журито не беше червенокос пудел невротик, който на всичкото отгоре доказа колко е некадърен като се издъни с нескопосаната си ГЪРЛ БАНДА в един друг малоумен конкурс за некадърници. или пък залязлата чалга мадама, която всъщност за пръв път чух в това предаване. фънки според мен му се е налагало да се дрогира стабилно за да изтърпи рекламата на СМЕ, която си направи в хода на предаването. нищо де, нали кайлито напълни залата/стадиона, кво му пука на него, че се изложи като поп сред малкото кадърни хора, които са го гледали това нещо.
единствено на вили казасян ми е малко неясна мотивацията, но явно човека наистина остарява и си губи акъла. не е срамно, с всички се случва в един момент;
4. когато спрат да ни показват свръх-издънките, които нахълтват по кастингите им с численост близка до тази на целия китайски народ. ясно е, че това предаване никак не цели да се хареса на интелигентни хора, ами точно обратното, но наистина ли трябваше да гледаме онова недоразумение с "кен ли" и да търпим последиците. тая глупост стана по-голяма от стоичков навън. не че имам някакво национално самочувствие са убиване, но ако имах.. щях да се чувствам наистина тъпо от цялата работа.
или пък онова изрусено цигане, което мънкаше едно и също през цялото време. честно си мисля, че детето беше увредено нещо. нямаше да е толкова трагично, ако малоумното "жури" не продължаваше да го бута нагоре и нагоре, за да може да му се радваме още и още, и още..
естествено за последните неща не мога да се оплаквам, в основата на предаването заляга идеята да се показва простотия, глупост. да си правим смях, да си стоим вкъщи и да си казваме "аз съм по-добър от тоя". и така.. догодина се появяват 2 пъти повече "кандидат таланти".
И КВО Е ТОВА "КАНДИДАТ ТАЛАНТ"? все едно да си талантлив е въпрос на време, разбираш ли, само трябва да се харесаш на някой ве, кво толкова.
и моля, спестете си глупости от порядъка на "ето, че се доказа, че не всичко е чалга, а че има и истински рок и истинския рок е пърпъл и нищо друго не е рок и каварна е истината". признавам, че донякъде се радвам за момчето Тома, тъй като не е като останалата паплач, поне в интересите си. ако си мислите обаче, че ще го видите да следва интересите си.. сори, ама всичко е чалга. Тома ще го гледаме в псевдо-метъл(а-ла Д2) клипчета, разхождащ се с кожена туника(стил Крум), заобиколен от мадами. лъскави клипчета, които ще ви гонят навсякъде, по всяка телевизия. по радиото. в интернет, по блоговете. мазникавите песни са съдбата му приятели..
.. и накрая Тома ще свърши с концерти за някоя партия, на плейбек. ще обяснява как интересите на партията винаги са отговаряли на неговите. ще се превърне в журито, което уж го издигна(или поне той така ще си мисли), ще лъскае всичко, ще е едно културно момче/мъж.
ще участва в предавания с благотворителни цели и ще повтаря настоятелно как го прави за децата ве, скиваш ли.
и така, Тома, ще е страничка от каталога на продуцентите си, редом до некадърника Любо от Те, надебелелия напоследък некадърник Миро от Каризма и перхидроления колос Азис.
чалга си е тва, не е друго. просто звучи малко по-различно. и пърпъл са чалга в момента, съжалявам. музиката, с няколко много малки изключения, си има време, давност.
и докато в България все пак има хубава музика, то тя ще си остане по малките клубове които се посещават от едни и същи хора. междувременно Каварна ще трупа чалга фенове, с кожени якета.
Уоу, за пореден път максимален брой точки за теб, Радане :) Моите разсъждения са в общи линии същите, така че няма да добавям към твоите, а само ще спомена, че по примера на Буги Барабата и аз доста се разчувствах, когато Томата изпя "Crying in the Rain" на Whitesnake - вълшебно изпълнение просто. "Две следи" в дует с тоталния позьор (иначе харесван от мен като певец) Дичо също си струваше. Абе, не съжалявам, че следих концертите, забавлявах се.
Eга ти, с какво се забавлявате.
И каква дискусия заформили...
мале мале...
Bad times make a good man.
--------------
University of Michigan
"Of course, what a great website and educational blogposts, I will create backlink - bookmark this website? Regards,Reader."
Публикуване на коментар