четвъртък, 17 март 2011 г.

Плевнелиев, колко пъти трябваше да повторим лъжата??


Боя се, че Борисов вече не разчита на гласовете на хората с шофьорски книжки. Евтиният популизъм го тласка към конкуренция не просто с Гоце, Станишев и духа на бай Тошо, но и с коалиционните партньори от "Атака".

Вчера пак, наред с обичайните глупости, казал -

СДС, ДСБ, ДПС ни атакуват. Можете ли с нещо да си спомните мандата на ДПС или на СДС? За мен ще си спомняте, че съм направил „Тракия”, „Струма”, „Хемус”, Южната дъга на Околовръстното шосе на София”,

Плевнелиев пък украсил -

ние като правителство ще направим толкова, колкото за 20 години не направиха предишните други правителства на България

И така лъжата е повторена вече стотина пъти.
А лъжата е буквално следната: "В България магистрали строят само Тодор Живков и Бойко Борисов".

Хайде сега да видим каква е истината:

През 1989г. "Тракия" стигаше до Пловдив, а "Хемус" - до под кривата круша след Правец и после "Каспичан-Варна".

Отсечката "Пловдив-Оризово" беше завършена някъде в ранните години на прехода, не си спомням точно кога. Не знам и какво е било финансирането.

Отсечката на "Хемус" до Ябланица (най-тежкият магистрален път в България) беше завършена от ОДС в края на 90-те и спести на шофьорите незумните завои на Витиния.


Финансиране - от изстискания държавен бюджет в най-гладните години.

Отсечките "Шумен-Каспичан", "Оризово-Чирпан", "Чирпан-Стара Загора", "Карнобат-Бургас" и "Драгичево-Диканя" бяха пуснати от Тройната коалиция, каквото и да си говорим. Финансиране, ако не се лъжа - от спряната заради кражбите на БСП "ИСПА".

(НДСВ не си мръдна пръста, за да не изтърве концесионната далавера)

Накратко - всички правителства без НДСВ са полагали усилия и постигали определени мизерни резултати, според възможностите на бюджета. Управлението на Тройната коалиция, което раполагаше с разточителен бюджет, оплеска работата най-много, но и свърши най-много досега.

ГЕРБ първи сложиха ясен приоритет за усвояване на еврофондове за "Тракия" (предишните се надяваха да построят "Тракия" на пазарен принцип, а фондовете да останат за "Хемус") и най-вероятно ще я завърши (не построи, а завърши!) и то - с окаяно качество. Признание за некачествено строителство и предстоящи по спешност ремонти беше направено неколкократно от висши чиновници, в т.ч. неведнъж и от самия Плевнелиев.

И още нещо:

През 2013г. "Хемус" и "Струма" няма да бъдат завършени ("Хемус" няма изобщо да е пипната...), дори и да го повторят още 900 пъти. А Гьобелс да говори каквото си иска ...
.


12 коментара:

Belomore каза...

И още нещо - през 2000 г. беше направен и единият от пътните възли на изхода на Велико Търново за Русе и Хаинбоаз - доста сложно и важно съоръжение, с естакада и прочие екстри, напълно сравнимо с легендарното Даскалово...

Към оня момент, с 45 млн. лева е бил най-големият инфраструктурен проект в държавата.

Търновец каза...

Южния Пътен Възел до ВТ си остава най-сложното пътно съоръжение на територията на страната, колкото и да се пъчат от ГЕРБ с Даскалово :) Не го казвам от някакъв местен патриотизъм, а защото е обетивната истина... Освен всичките естакади и мостови съоръжения, тогава беше рехабилитиран и дъговият мост над Янтра по пътя София - Варна. И най-важното, вече повече от 11 години качеството не е мръднало, макар и да не знам дали успяха да му издадат акт 16...

Иначе правителството на ОДС изгради и друго важно съоръжение - обхода на Килифарево. Също не лек и важен проект, с който се предотврати преминаването през градчето и новините поне веднъж в месеца за поредняи ТИР, който се е забил в някоя къща...

Бяха ремонтирани и доста отсечки от първокласната пътна мрежа, с пари по ФАР.

Пак правителството на ОДС извърши проектирането и на лот 1 от Тракия; Оризово-СЗ, лот 5; Карнобат - Бургас, като ако не се лъжа дори осигури и финансирането за въпросните отсечки. Също така по тяхно време бе проектирано и трасето на станалата прословута магистрала Люлин... за нея в последствие Дедо Симо само подписа финансовия меморандум, а Съв. Хаместер избра турската фирма изпълнител и направи първата копка с багерче...

Изобщо, ако не друго, то поне на проектно ниво по времето на ОДС се е работило на много високи обороти, нещо което не се случи при НДСВ и особено при Гагаузов и дефакто препъна каруцата...

Радан Кънев каза...

@ Tърновец: Напълно си прав, Лот1 на Тракия можеше да започне през лятото на 2001 и имаше и пари. Но коалицията между партията на жените и движение Възраждане имаше други планове:
план А) Да придобием магистрала Тракия
план Б) Да придобием крайбрежието
план В) Да придобием връх Мусала

Анонимен каза...

Преди Гьобелс китайците са казали, че ако 1000 пъти близнеш сол и 1000 пъти повториш, че ти е сладко - накрая наистина ще е така.

Стойчо каза...

Хаха, само че не е и Гьобелс :) Анонимен, кажи в кое произведение на Гьобелс си го чел?

Иначе си прав :)

Стойчо каза...

А пътя от Ябланица до Търново (или поне до Севлиево) го рехабилитираха точно 1997-98. Чак сега започва някакво влошаване на настилката

Спас Колев каза...

Пак в края на 90-те се довърши и моста при Новотела в Пловдив, доста сериозно съоръжение по нашите мащаби.

А инвеститор на изпълнените участъци от южната дъга на Околовръстния път е ГУП (или както му е поредното име), ГЕРБ няма пряко отношение.

Търновец каза...

O да! Забравихме и надлез "Родопи" ... :) Kaкто и това, кой точно постигна пробив в преговорите с Румънците за втори мост на Дунав при Видин ;)

Търновец каза...

@Стойчо. По времето на ОДС ремонтираха основно по ФАР, отсечките Сопот-Врабево и Лясковец-Омуртаг от пътя София - Варна... като ако не се лъжа или в последната година на мандата им, или една година по-късно подхванаха и частта от Омуртаг до Търговище... Пътя и сега е в отлично състояние, дори и след 10 годишна експлоатация.

Стойчо каза...

@Търновец, важното е че са го строли – а аз го помня, защото 97-98-99 май всяка семдица пътувах до Севлиево и обратно

Анонимен каза...

А точно този мост който е показан на снимката е много добър пример за това как не трябва да се строи...Преди да се стигне до него има редица други мостове, доста по високи и на по опсни места но там магистралата си е с 3 платна и няма ограничени на скоростта. А точно този мост е направен с 2 платна и подари тази причина има ограничение на скоростта до 80 км в час. И ако това е добре свършена работа....

Анонимен каза...

Помислете си само колко елегантно беше отстранен Божидар Йотов!Когато всички очаквахме да бъде отстранен з а корупция , некадърност или принадлежност към ДС! Кои бяха назначени, "най-обикновени пътници",знаете ги няма да ги коментирам те не са виновни. Срамота министър Плевнелиев!