неделя, 9 март 2008 г.

Повече от 3 дни

Приятелите на Даниел Вичев и неговите близки продължават разследването си за причините за трагедията във влака София-Кардам.

Събират сведения от всички оцелели очевидци на пожара и разговарят с всеки свидетел, който прояви желание да им съдейства. Всичко ще бъде публикувано в блога. Уверявам ви, че спомените на оцелелите доста се различават от обърканите и нескопосно скалъпени версии на ръководителите на Министерство на транспорта и БДЖ. Тези свидетели не са били разпитвани от следователи. Поне засега...

Замислих се за стойността (безспорно само морална) и характера на подобно "частно" разследване. Нима това е бъдещето в една държава, която е абдикирала от всички дейности, които не носят пряка далавера?

Началникът на БДЖ заяви пред bTV, че пътниците е трябвало сами да си отворят заключените врати:

Той допълни, че съгласно нормативните документи вратите на вагоните трябва да стоят заключени по време на движение. Шефът на БДЖ обаче беше категоричен, че вратите лесно биха могли да бъдат отворени от пътниците.

bTV са доста благосклонни в цитата си. Олег Петков каза "и със стотинка просто могат да се отворят". Струва си да се прочете и интервюто му пред "Дарик".

Изправени пред подобна наглост, близките на жертвите разследват сами... Да, може би това е бъдещето. Поне докато лъжата и непрозрачността са олицетворение на комуникацията между гражданите и властта.

Поне още три и половина ... години.


2 коментара:

пакздра каза...

ув Кънев,според мен наглост значи-
да разбираш и въпреки това да пренебрегваш.Несъмнено в случая Мутафчиев не е в час.Той не разбира,но пренебрегва.То е невежество.Обаче-той е министър.
това участва ли в картината?
За наглостта на министъра.
или -за наглостта.

Анонимен каза...

Разбрах, че пътниците не са могли да отворят заключените врати, че не са работили пожарогасителите, а работили ли са внезапните спирачки, които някога ги имаше във всяко купе.Не мога да си обясня, и ако някой знае да ми обясни, или и аз ще си направя експеримент, как от запалени пердета и седалки може да се развие температура от 600 градуса и да стопи метал.