Винаги са били скучни медиите по време на предизборна кампания.
Но толкова скучни никога не са били. Няма новини, няма коментари, няма репортажи.
Сакън да не се излъчи безплатно нещо, за което можеш да вземеш пари... Убеден съм, че за тежката политическа неграмотност на огромна част от българското гражданство основен принос има тази комбинация от подкупност и нагаждачество, която превръща "информацията" по политически теми или в угодническа реклама, или в компроматаджийска кампания. Виждали сме и двете.
Този път има и друга причина. Директивата е ясна: "За Байбойко или добро, или нищо" ... а доброто не е много. Отговорът е ... тишина.
Малките изключения са в близкия до кампанията на Мартин Заимов вестник "Дневник":
- Софиянци явно не разбират защо е нужно разделното събиране на отпадъци. Няма божем кой да им обясни ... У нас всичко е формално, за отбиване на номера. Няма смисъл, няма съдържание. Шарени кофи да има, луд на шарено се радва...
- Изначално глупавата идея за колци по "Графа" придоби гротескни измерения, след като поредният колец беше "прегазен", този път от ... трамвая. Дзверът има и фото-репортаж. Не е ли вече ясно, че ако има правила, колците ще са излишни. И обратно - колкото и колци да бучим, ако нямаме закони пак ядем доматите с колците в обществения си живот.
- Байбойко бяга от диспут за финансите на общината. Разбирам го, и аз бих бягал. Трудно е да отговориш, как два пъти повече пари не ти стигат за по-малко обществени услуги.
Тези три теми са повече или по-малко "алфата и омегата" на реформаторската политика в София, пък и в цяла България. Всички реформи тук са проформа, нямат за цел истинска промяна, нямат за адресат гражданите, а някакви "институции" (за предпочитане "европейски"), някакви критерии, някакви абстрактни "проблеми".
Изкуствени са и програмите на медиите, стъпили върху предварително нагласени теми и "проблеми".
СКУКА
По стъпките на (пре)зрелия СССР
Преди 15 часа
Няма коментари:
Публикуване на коментар