сряда, 19 ноември 2008 г.

Кой плаща безплатния вестник - ІІ част



Воден от желание за безпристрастност и интерес към медийния живот, се сдобих и с втория "безплатен вестник" на пазара.

Като текстове е доста по-добър и липсва бруталната пропаганда, която ме накара да изругая "19 минути" .

Все пак - при всичките ми симпатии към изданията на "Икономедиа", според мен и "Градски вестник" съвсем не е безплатен и надали се издържа от реклами (каквито почти няма вътре).

Например (но не само) колонката на бай селския кмет би трябвало да е отбелязана като платена публикация. Не коментирам колко тъпо е написана - просто по съдържанието си е PR материал, а не авторски текст.


10 коментара:

Анонимен каза...

Не, че съм голям фен на ББ, но намирам идеята на Градски вестник за колонка на кмета за много добра.
В сайта на вестника под съответната статия на кмета читателите могат да пишат коментарите си. Нали сме демокрация?
Поздрав,
Марин

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

USA TODAY не се ли разпространява безплатно в метални кутии по тротоарите. При този натиск от електронните медии и Интернет, това е бъдещето на вестникарския пазар, това или надолу.

Радан Кънев каза...

Няма начин - ще има безплатни вестници, докато някой ги чете и тях.

Но не ми е приятно рекламата в тях (както и в платените) да е често НЕОФИЦИАЛНА.

Това донякъде отговаря и на Марин - да идеята за колонка на кмета е много смислена. Но текстът на "колонката" е политпропаганда, поне според мен.

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Радане, знаеш ли, че за последните 2 години съм чел хартиен вестник 6 или 7 пъти. Повечето ми познати също са се отказали да дават пари за боклук. Просто е идиотско да плащам за да чета написаното, за което е платил и поръчителя му. Обидно ми е за интелекта някак.
Предпочитам, ако ще ми пробутват демагогии, то поне да е без да си бъркам в джоба.
Нещата се променят в тази посока. Истината е, че в хартиения вестник четеш, това което си прочел вчера в нета.
Не са актуални, липсва им динамика и няма как просто. Не знам дали си обърмал внимание, но вече доста хора на възраст +50 ползват Интернет. Хартиената пропаганда вече и тях почва да губи.

Анонимен каза...

лошото в случая е, че приемата твърдението си за истинно. това, че колонката е платена.

лоша риторика, лоша.

бихте ли се обосновали, г-н кънев?

Радан Кънев каза...

@ Cuteater:

Не, не приемам твърдението си за истинско. Но стилът на "колонката" ме смущава и ми прилича на пряка политическа реклама на столичния кмет.

Именно защото съм потребител на много от изданията на Икономедиа и уважавам журналистите в нея, съм смутен, не за друго.

voxy каза...

очевидно се имате за много по-умен от масата четяща споменатия вестник, за да смятате за проблемна една колонка, която само вие с невероятните си аналитични способности може да разобличите, а те простите и неграмотни биха били изманипулирани, обработени, подведени, излъгани....

Много по-проблемни са анонимните статии писани от уж независими журналисти, а реално чист PR, тук Бойко Борисов, като автор е достатъчно и няма нужда от "платена реклама" или нещо подобно, чиста проба дребнавост, а станете и вие кмет на София, тогава и на вас може да ви предложат колонка

albert venn dicey каза...

Вече разбрахме, Р. Кънев не одобрява анонимното и търговското слово.

Анонимен каза...

айде стига с тия "теории на конспирациите", че виж до къде я докарахме. какво по нормално от това в градския вестник да има колонка на кмета. пък дори и той да е ББ

Анонимен каза...

Аз лично нямам нищо против безплатните вестници. В това адско задръстване и мизерните автобуси, някак си правят пътуването малко по-приятно и доста по-лесно поносимо.