понеделник, 30 март 2009 г.

Защо не се кандидатирам за народен представител?

Verba volant, scripta manent.

Хубавото на един политик с лична страница в интернет е, че винаги можеш да провериш какви ги е приказвал преди някоя и друга година (в моя случай - от преди да се захвана активно с политика, тъй и тъй).

Именно затова, и поради значителния - често провокативен - интерес към темата в десетки коментари под различни мои текстове, искам да напиша нещата съвсем кратко и ясно, като предварително моля читателите да ми простят, че ги занимавам със себе си (в крайна сметка фактите са в заглавието - другото е кратка аргументация):

Срокът за издигане на кандидатури в рамките на ДСБ изтече. Сърдечно благодаря на Петър Москов за номинацията, но аз няма да се кандидатирам.

Първо да кажа, че причината не е в резервите ми към коалицията между СДС и ДСБ. Отдавна казах, че приемам решението на мнозинството от съмишлениците си и съм убеден, че тази коалиция е разумната алтернатива на предстоящите избори. По тази причина отправям лична молба към разколебаните си приятели да подкрепят - не само в изборния ден, но и през кампанията - дясната реформаторска коалиция.


Причините са следните:

1. Преди година, когато бях избран за председател на ДСБ-Средец, изрично казах, че целта ми не е да попадна в листите за изборите през това лято;

2. С приятелите от "Средец" съвсем не сме постигнали целта си да "свалим" политиката на квартално ниво, макар да напредваме успешно в тази посока - има още работа в махалата;

3. Стопанските условия в страната не предполагат човек да зареже бизнеса си и партньорите си точно в такъв момент и да се "приюти" на бюджетна заплата. Аз не бих подкрепил политик, който бяга от кризи и предизвикателства в личния си живот.

4. Last not least - на тези избори от община "Средец" и 24 МИР се кандидатира г-жа Евдокия Манева.


Винаги съм се възхищавал на г-жа Манева - и като министър на околната среда, и като председател на СДС-София, и като народен представител от опозицията. Не се сещам за друг министър на околната среда, който да не е клекнал пред бизнес-интереси и корпоративен натиск. Да не говорим, че през последните години това министерство е средище направо на рекет и корупция... Не виждам какво по-добро да направя от подкрепата за такъв кандидат.

Тези съображения не означават, че ми липсват политически амбиции - съвсем не. Но за всяко нещо си има време и място, и аз съм си на мястото сега.


17 коментара:

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Хм, изненадваш ме, при това приятно. Преди време бях предположил поредица събития, които ще се случат до средата на годината и кандидатирането ти за депутат беше едно от нещата. Понякога се радвам, когато не позная и сега е така.

Пожелавам ти да успееш да свалиш политиката на квартално ниво, както казваш. Мисля, че това е пътя.

Успех нататък.

Unknown каза...

Блестяща аргументация. Като финална пледоария на отчаяно дело, което ти предстои изненадващо да спечелиш. ;)

Анонимен каза...

Достойна позиция. Браво.
Sparhawk

Нервната акула каза...

Не мога да кажа, че това решение ми харесва.
Накрая все излиза така, че хората, които не могат 2 магарета да управляват, се оказват в парламента и се опитват да управляват България, както виждаме, с много лош успех.

Mila каза...

Е,РАДАН,НАПРАВО МЕ РАЗБИ!Аз пък толкова много залагах на кандидатурата му!А СЕГА КОЙ ЩЕ УЧАСТВА,ОСОБЕНО ОТ СРЕДИТЕ НА МЛАДИТЕ ДЕМОКРАТИ В ДЕБАТИТЕ?Направо съм ви обидена и ме разоачаровахте определено.Всъщност не се радвайте на приятелите си блогари,които подкрепят вашето решение.Те просто лицимерничат и тайно злорадстват,казвайки се"Ето старите КУЧЕТА от ДСБ ПАК ИЗМЕСТИХА МЛАДИТЕ.Нямам нишо лично спрямо Е.МАНЕВА,но се пак предпочитам РАДАН КЪНЕВ.

Радан Кънев каза...

@ Нервната акула:

Надявам се, че тези редове не се разбират като отказ от политически занимания и активност. Тъкмо напротив - започнал съм нещо в "Средец" и съм убеден, че трябва да го довърша преди първото изкушение да ме грабне и запокити на друго място.

Сигурен съм, че в българската политика особено липсват не хора, които МОГАТ да разделят сено ан две магарета, а които имат упоритостта, енергията и търпението да ГО ПРАВЯТ - ден след ден, месец след месец и т.н.

Най-лесното е да се възползваш от моментна популярност и подкрепа и да постигнеш ... моментни успехи.

Трудното е да изградиш траен образ, стабилна подкрепа, общност от хора около идеи и политика - това, което ДСБ изобщо се опитва да прави в политиката, аз се опитвам да правя в ДСБ.

Радан Кънев каза...

@ Мила:

Ще участват МНОГО млади политици и от ДСБ, и от СДС - все пак лидерът на СДС е две години по-малък от мен :)
В нашата листа (само 9-имата от ДСБ) за Европарламент има 3 кандидати, родени през 70-те и един - през 80-те.

В листите за НС ще е подобно положението.

Не се разочаровайте - ще има достатъчно поводи за участие, пък и аз смятам МНОГО активно да участвам на тези избори, но не като кандидат.

А политици като Евдокия Манева (те са единици) трябва да бъдат подкрепяни - иначе никой няма да се нагърби с тяхното поведение. Ще си каже - защо да съм честен и последователен, като никой не го отчита и уважава?

Анонимен каза...

Oshte edno dokazatelstvo che svestnite sa v dsb.

Анонимен каза...

Ох, Радане,Радане, никой не отрича професионалните качества морала на г-жа Манева,най-после тя е и мойто поколение.Но погледни какво става из форумите,блоговете,медиите непрекъснато ни заклеймяват,че в синята коалиция са само стари лица,независимо,че по друг повод съм казала,че за мен значение имат доказалите се и можещи политици.ПРОСТИЧКО КАЗАНО СЪМ ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРИТИСНЕНА ОТ УДАРИТЕ,КОИТО СЕ ИЗСИПВАТ ВЪРХУ СИНЯТА КОАЛИЦИЯ И ПОДИГРАВКИТЕ НКЪМ НЕЙНИТЕ ПОДРЪЖНИЦИ.САМО ДНЕС ПОГЛЕДНИ КАКВО СТАВА В СДС И ПРОКЛЯТИЯТА,КОИТО СЕ ИЗСИПВАТ И ВЪРХУ ДСБ.МИЛА

silvercoin каза...

С призив да уважаваме личните решения, особено когато са пък и обосновани, бих искал да си пожелаем повече такива трудни избори между много качествени хора в бъдеще.

Както вълната е предизборна, бих оценил високо, ако Радан сподели своето лично мнение за предложението на Мартин Димитров за драстично увеличаване на финансовия праг пред партиите за участие в изборите от 15 хиляди на 50 хиляди лева. За което благодаря предварително.

Радан Кънев каза...

@ Silvercoin - честно казано, само мернах това изялвние на Мартин Димитров, без да прочета аргументите му. Като първа реакция не виждам смисъла на тази позиция - тя не пречи на олигарсите и купувачите на гласове, те явно имат по-сериозен ресурс. Наистина, този ресурс често е с неясен произход и не може да бъде доказан в рамките на кампанията...

Все пак според мен новите партии (които, ако са читави, няма откъде да съберат 50 К) не бива да бъдат стопирани за сметка на поредни коалиционни клонинги от напуснали партията си депутати, които сглобяват група, за да получат субсидия.

Знам, че горното може да ми бъде върнато - "А ДСБ не се ли създаде от напуснали депутати?", но все пак това бяха повече от 50% от депутатите на СДС тогава, а не сбирток от отцепници от различни фракции...

silvercoin каза...

Благодаря ти, Радан - поисках личното ти мнение и го получих.
Аз самият не намирам очевидна логика в предложението на Мартин Димитров. Още повече, че дори и съвсем леки разсъждения биха показали, че това е значим отстъп от принципите на демокрацията.

А нямам намерение да връщам нищо - за мен ДСБ си е ДСБ, а личното мнение - лично.
Поздрави и успехи в начинанията!

Ангел Грънчаров каза...

Поздравления: решението е достойно и носи в себе си нравствен заряд, присъщ на автентично-дясно мислещия човек!

Истински стойностни политици, оставили забележима диря в политическия живот, обикновено са ония, които не влизат в политика в първа или втора младост, а ония, които са по-опитни и зрели - за правенето на рационална политика се иска мъдрост, а младостта е по-емоционална (разбира се, има и изключения, потвърждаващи обаче правилото).

Качеството далновидност е особено характерно за по-перспективните политици, към които г-н Кънев явно справедливо може да бъде отнесен. Желая му успехи!

Лъчезар П. Томов каза...

Уважавам тази позиция :)

Анонимен каза...

Сега вече може и да гласувам за синята коалиция. С отвращение, защото другите са ми по-противни.
Иначе от кандидатите на ДСБ , лъха на ретроградност. А вие господин Кънев постъпвате разумно. Първо покажете, че можете да постигнете нещо голямо в собствения си живот и тогава проявете претенция, да управлявате другите.(гимназия, университет и произход не са постижения, заслужаващи доверие).....

Анонимен каза...

Това малко ми прилича на онази скачачка на троен скок, дето се отказа от участие, един месец преди Олимпиадата, щото не била във форма да стане шампионка. Е що тренира 4 години моме? Искам да кажа, че много трудно ще ми се върне вярата в синята идея, че имам силни резерви към настоящата политика за борба с комунистите, не съм и особено вдъхновен от Вашите лични възгледи, но все пак бих предпочел да гласувам за Вас отколкота за г-жа Евдокия. И то в съотношение 10:1 Ki4erini

Анонимен каза...

прочетете целия блог, доста добър